Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου 2009

Αρχαίο σεξ αθάνατο - Tι να μας πει το Κama Sutra;


ΤΑ «ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ» ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Της Μαίρης Αδαμοπούλου

Πόρνες και παιδεραστές. Φαλλοί με φτερά και ραβασάκια χαραγμένα σε πηλό. Κτηνοβασίες και γιατροί που επιχειρούν να λυτρώσουν τους πάσχοντες από πριαπισμό (παρατεταμένη επώδυνη στύση). Δίνουν όλοι τους ραντεβού σε έναν μήνα στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης σε μια τολμηρή και αποκαλυπτική έκθεση που έχει ως θέμα της τον χρυσόφτερο θεό και ακαταμάχητο δαίμονα με τον οποίο ασχολείται η ανθρωπότητα από τη γέννησή της ώς τις μέρες μας: τον έρωτα.
Και μπορεί ο γιος της Αφροδίτης (κατά τη μυθολογία, διότι κατά τον Σωκράτη ήταν γιος της Πενίας, και του Πόρου, ήτοι της εφευρετικότητας) να μην έχει ηλικία. Τα 280 όμως γλυπτά, ανάγλυφα, αγγεία, ειδώλια, λυχνάρια, κοσμήματα- ορισμένα με υπογραφές διάσημων γλυπτών και αγγειογράφων της αρχαιότητας- που προέρχονται από 46 αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Γαλλίας (μεταξύ άλλων και του Λούβρου) θα αποκαλύψουν τις αμέτρητες όψεις του από τον 6ο αι. π.Χ. έως τον 4ο αι. μ.Χ. μέσα από εννέα ενότητες (επιμέλεια: καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης και Γιώργος Τασούλας).
Άτακτος και ανυπάκουος- γι΄ αυτό και η Αφροδίτη απεικονίζεται συχνά να τον χτυπά με το σανδάλι της- ο Έρωτας εμφανίζεται αθώος να θηλάζει. Έτοιμος με τα βέλη του να χτυπήσει θνητούς και θεούς (από τους αγαπημένους στόχους του ο Δίας), παρών στους γάμους στεφανώνει τους νεόνυμφους (κι ας ήταν σπάνιοι οι γάμοι από έρωτα), ικανός να μεταμορφώσει σε μουσικούς και ποιητές τους άμουσους, αθλητής (τελούνταν αγώνες προς τιμήν του), φιλόσοφος, αφού είναι ένας δαίμων ανικανοποίητος που επιδιώκει να αποκτήσει την ομορφιά και να κατακτήσει τη σοφία.
Παρών και στους τάφους, καθώς αποτελούσε αλληγορική αναπαράσταση του ύπνου και του θανάτου. Ακατάλληλη για ανηλίκους όμως είναι μία από τις βασικότερες ιδιότητές του, την οποία θα ανακαλύψουν όσοι φτάσουν έως τον δεύτερο όροφο του μουσείου, που θα μεταμορφωθεί σε δωμάτιο πορνείου.
Εκεί η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο σε άνω των 16 ετών, καθώς «ορισμένα από τα εκθέματα ενδέχεται να θεωρηθούν απαγορευμένα», λένε οι υπεύθυνοι του μουσείου.
Τι μπορεί όμως να σοκάρει;
Οι φαλλοί που τοποθετούνταν ακόμη και στις οροφές των σπιτιών για να διώξουν το κακό. Τα ερωτικά συμπλέγματα γυναικών με γάιδαρο (κτηνοβασία). Οι σκηνές παιδεραστίας- θεσμός νομικά επιτρεπτός που αφορούσε νέους από 12 έως 17 ετών και αποσκοπούσε σε προσφορά ενός προτύπου: είχε δηλαδή παιδαγωγικό χαρακτήρα.
Και ομοφυλοφιλικές σκηνές που ανθούν στα μέσα του 6ου αι. π.Χ., αλλά η αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό (πτώση του τυράννου Πεισίστρατου, άνοδος δημοκρατίας) προκαλεί λαϊκή αντίδραση ενάντια στα ήθη της ανώτερης τάξης και εξαφάνιση των σκηνών αυτών ώς το 475 π.Χ.


Πέρα όμως από τον αγοραίο ή τον φιλοσοφικό, θα υπάρξει και στάση στον έρωτα που άλλαξε τον ρου της Ιστορίας.
Απόδειξη, ότι η ερωτική παρενόχληση του νεαρού Αρμόδιου από τον τύραννο Ίππαρχο, γιο του Πεισίστρατου, αποτέλεσε την αφορμή για τη δολοφονία του τυράννου από τον Αρμόδιο και τον εραστή του, τον Αριστογείτονα, και την κατάλυση της τυραννίας. Μνεία θα υπάρχει και για τον έρωτα που σήμανε την αλλαγή της διακυβέρνησης του αρχαίου κόσμου τον 1ο αι. π.Χ., εκείνον της Κλεοπάτρας που συνδέθηκε ερωτικά με δύο από τους ισχυρότερους άνδρες της εποχής της: τον Ιούλιο Καίσαρα και τον Μάρκο Αντώνιο.

ΙΝFΟ
Η έκθεση «Έρως: από τη Θεογονία του Ησιόδου στην ύστερη Αρχαιότητα» θα εγκαινιαστεί στα μέσα Δεκεμβρίου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (Μέγαρο Σταθάτου, Ηροδότου 1). Έως τον Απρίλιο.
Μίλα μου βρώμικα!


Πόρνη: προέρχεται από το ρήμα πέρνημι που σημαίνει πουλώ.
Δεικτηριάδες: δακτυλοδεικτούμενες πόρνες που εργάζονταν σε φτηνούς οίκους ανοχής Λεωφόροι: φθηνές πόρνες που ψάρευαν πελάτες στον δρόμο Χαμαίτυπαι: πόρνες που συνευρίσκονταν κάτω, στο έδαφος Εταίρες: οι πιο ακριβοπληρωμένες που συμμετείχαν ακόμη και σε φιλοσοφικές συζητήσεις
Ιερόδουλες: σκλάβες και ιέρειες που εκδίδονταν στους επισκέπτες των ναών Πορνοβοσκός: διευθυντής πορνείου.
"ΤΑ ΝΕΑ"
-Μακεδονικά και..άλλα-

Bookmark and Share

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ήξεραν να ζουν οι άνθρωποι.
Αλλά ωωω!!! Του θαύματος, ήρθε ξαφνικά μια παρέα , οι τα φαιά φέροντες, και κατσικωθηκαν στον σβέρκο τον ανθρώπων. Και το κατσικωμα αυτό κρατεί 1700 χρόνια. Και αυτοί… οι τα φαιά φεροντες…γεμισαν τον κόσμο ενοχές και ντροπή και φόβο για ότι πιο όμορφο έδωσε η φύση στον άνθρωπο. Τον έρωτα.
Και όλο αυτό για έναν και μόνο λόγο. Γιατί έτσι μπορούσαν να έχουν τους ανθρώπους υπό τον έλεγχο τους. Και αν κάποιος η κάποια παρέβαινε τους κανόνες, τότε η τιμωρία ήταν από αφορισμός μέχρι πυρά.
Αυτοί που εμποδίζουν (η μάλλον εμπόδιζαν) την έκφραση του έρωτα, αν δεν είναι βιαστές της φύσης, τι είναι?
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να ορίσει απαγορευτικούς κανόνες στην έκφραση του έρωτα σε έναν ελεύθερο άνθρωπο και φυσικά ούτε αυτοί οι τα φαιά φέροντες (αναφέρομαι σε μεσαιωνικές εποχές γιατί σήμερα τους έχουμε γραμμένους) αλλά το επέτυχαν κάποτε διότι έπεισαν τους ανθρώπους ότι είναι εκπρόσωποι του θεού. Και εμπόδιζαν κάτι, που ο ίδιος ο θεός έδωσε.
Ίσως να είμαι εκτός θέματος, αλλά βλέποντας αρχαιότητα-έρωτας, δεν μπορώ να μη σκεφτώ τις αιτίες που έκοψαν τα φτερά του ελευθέρου ελληνικού πνεύματος και το εμπόδισαν να εκφραστεί να δημιουργήσει να ερωτευτεί, γιατί έρωτας είναι δημιουργία και δημιουργία είναι έρωτας.
Σείριος

Ανώνυμος είπε...

Visalti kolasmene tha vraseis sta kazania tis kolasis me ayta pou vazeis.

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΩΝΥΜΕ 12:52
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕΣ ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕΣ?

ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΙ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΑΦΗΣΑΝ ΟΙ ΤΑ ΦΑΙΑ ΦΕΡΟΝΤΕΣ ΜΕ ΚΑΖΑΝΙΑ ΚΟΛΑΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΗΔΙΕΣ...

Ανώνυμος είπε...

Πάντως εάν θέλετε νά μάθετε από πρώτο χέρι-πού λένε- τό πραγματικό αναποδογύρισμα τής Ιστορικής μνήμης καί διά τόν Θεόν Ερωτα δέν έχετε παρα νά μελετήσετε την Ίεραν Βίβλον,καί τα συναξάρια τών Αγίων θεφόρων προπατόρων τών πιστών του Ιεχωβά καί συγκρίνατε μέ τήν Θεογονία του Ησίοδου....Εάν πάλι είστε δύσπιστοι καί επιμένετε, δέν έχετε παρα νά παρακολουθείσετε τήν σειρά μαθημάτων "κλασσικής παιδείας" που παραδίδονται είς τό Μαξιμειον Πνευματικόν Ίδρυμα τής Ιεράς Μητροπόλεως Σερρών κασί Νιγρίτης, από επιφανείς αγορητάς εκεί είς τήν πόλιν των Σερρων.Ευλογείτε.-Αρτάνη

Ανώνυμος είπε...

ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ , ΝΑ ΝΤΥΘΕΙ Ο ΛΥΚΟΣ ΡΟΥΧΑ ΠΡΟΒΑΤΟΥ???

ΥΠΑΡΧΕΙ...ΝΑ ΝΤΥΘΕΙ Ο ΛΥΚΟΣ ΡΟΥΧΑ ΠΗΜΕΝΟΣ...

ΟΠΟΙΟΣ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΤΡΙ, ΛΕΝΕ, ΘΑ ΤΟΝ ΦΑΕΙ Ο ΛΥΚΟΣ.
ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΟΧΙ...
ΑΛΛΑ...ΟΠΟΙΟΣ ΜΕΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ, ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΟΝ ΦΑΕΙ Ο ΠΗΜΕΝΑΣ...

ΡΙΞΤΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΕΔΩ...

http://www.youtube.com/watch?v=NAYgRd03jZY&feature=related

Ανώνυμος είπε...

Meno ektos Ellados kale mou file kai to pliktrologio moy den exi ellinika.Min me katakrineis amesos gia tin grafi.Ta kazania itan ena asteio pou mallon mono esy den katalabes.

Ανώνυμος είπε...

ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΣΥΝΕΛΛΗΝΑ 6:14

OK...ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΠΩΣ ΣΕ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΦΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΝΑ ΜΗ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΛΩΣΣΑ...ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΣΟΥ ΑΦΟΥ ΖΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΔΑΠΗΝ...ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΑΥΟΥΝ ΤΑ ΓΚΡΙΚΛΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΑΣΥΜΑΝΤΟ.

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΤΕΙΟ ΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ΚΑΖΑΝΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΗΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΘΩ ΟΤΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΦΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ.
ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΥΡΘΗΚΑ....ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ...

Ανώνυμος είπε...

@10 Νοέμβριος 2009 9:11 μμ

ΚΑΙ Η ΑΝΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!

ΑΣΥΜΑΝΤΟ=ΑΣΗΜΑΝΤΟ...

Ανώνυμος είπε...

2:53 αλάνθαστε... Συγκρίνεις ένα ορθογραφικό λάθος, με τα γκρικλις που είναι όλο από μόνο του λάθος και αίσχος;
Είναι το ίδιο;
Τέτοιου είδους «εξυπνάδες» μόνο αλαζονεία δείχνουν...

Ανώνυμος είπε...

Ω !Επαιτες!!,ελλαδιτες,ελληναράδες,νεοελλαδίτες,νεοέλληνες ενώ οι μισοί σας ξενιτευεστε,οι υπόλοιποι (μισοί) που εξακολουθείτε να διαμένετε είς τήν Ελλάδα ματαιωπονείτε νά τήν μετατρέψετε είς αλλότριον κράτος.Αρτάνη.

Ανώνυμος είπε...

11 Νοέμβριος 2009 7:24 μμ

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ, ΚΑΛΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ. GREEKLISH ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΥΡΙΩΣ ΟΣΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΟΥΣ. ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΝ ΦΑΝΗΚΑ ΑΛΑΖΟΝΑΣ, ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΠΡΟΘΕΣΗ ΝΑ ΣΕ ΠΡΟΣΒΑΛΩ.