Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Στην έρημο του Ασουάν





Η περιοχή του Ασουάν, της Αιγύπτου, είναι γεμάτη από ναούς και αρχαιολογικούς χώρους που χρονολογούνται κυρίως από την ελληνο ρωμαϊκή εποχή. Ένας από αυτούς είναι και ναός της Τεντύρας ή Ντεντέρας.

Ο ναός της Τεντύρας

Ο ελληνορωμαϊκός ναός βρίσκεται περίπου 60 χλμ. βόρεια από το Λούξορ.

Χτίστηκε από τον Πτολεμαίο τον Γ΄ και στους μεταγενέστερους χρόνους έγιναν ορισμένες προσθήκες και προεκτάσεις στο ναό, κυρίως στη διάρκεια των ρωμαϊκών χρόνων.
Ο ναός αν και κτίστηκε από ξένους ηγεμόνες εντούτοις ενσωματώθηκε στον αιγυπτιακό πολιτισμό και την αιγυπτιακή θρησκεία.

Αυτό διαφαίνεται από τη δομή της κατασκευής του. Έχει ορισμένα κοινά στοιχεία με ναούς που κτίστηκαν 1.000 χρόνια νωρίτερα.
Περιέχει ζωγραφικές της βασίλισσας Κλεοπάτρας και του Καίσαρα καθώς και του υιού τους Ιούλιου Καίσαρα. Ο ναός είναι γνωστός για τις επιγραφές που απεικονίζουν τον ζωδιακό κύκλο.

Μια επιγραφή που υπάρχει στο ναό της Τεντύρας αποδεικνύει ότι ο ναός είναι παλαιότερο κτίσμα και κατασκευάστηκε στη διάρκεια των χρόνων του Χέοπος, στο Παλιό Βασίλειο.

Η ναός στην παρούσα μορφή του αν και χτίστηκε στην πρώτη πτολεμαϊκή περίοδο, ωστόσο η εσωτερική διακόσμησή του έγινε στη διάρκεια της ρωμαϊκής εποχής.

Αυτό αποδεικνύεται από τον οπίσθιο εξωτερικό τοίχο του ναού όπου απεικονίζεται η Κλεοπάτρα Ζ΄ και ο Καίσαρας ο υιός της.
Ο ναός της Άθωρος στην Τεντύρα, ενσωματωμένος με τον παλιό, κτίστηκε μεταξύ του 125 π.Χ. και 65 μ.Χ. και ανήκει στην Ελληνο-ρωμαϊκή περίοδο.

Συνεπώς αποτελεί κατά ένα μέρος συνέχεια του αρχαίου αιγυπτιακού πολιτισμού.
Η Τεντύρα ήταν αρχαίος λατρευτικός τόπος της πανάρχαιας θεάς Άθωρ- Ἃθωρ (με δασεῖα), που ήταν η θεά της χαράς.

Έτσι παρουσιάζει μια διαχρονική παρουσία, η αιγυπτία θεά, από τα αρχαιότατα χρόνια μέχρι τα χριστιανικά.

Ο χώρος της Τεντύρας ήταν από τα πανάρχαια χρόνια ένας αιγυπτιακός λατρευτικός τόπος, στη συνέχεια η θεά της χαράς Άθωρ έγινε η κεντρική θεότητα του ναού που ανεγέρθηκε από τους απογόνους του Αλεξάνδρου.

Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος - الهيئه العامة للاستعلامات

Bookmark and Share

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ως γνωστόν οι άραβες γράφουν και διαβάζουν ανάποδα σε σχέση με εμάς. Δηλαδή από δεξιά προς αριστερά.
Έτσι, κάποιες ονομασίες οι οποίες προϋπήρχαν, δεν τις άλλαξαν, απλώς της διαβάζουν και τις προφέρουν με τον δικό τους τρόπο.

Διαβάστε ανάποδα την λέξη ΑΣΟΥΑΝ

Διαβάστε ανάποδα από το Πορτ Σαιδ, το ΣΑΙΔ.

Διαβάστε ανάποδα από το, διώρυγα του Σουέζ, το, ΣUΕΖ.

Η προσπάθεια να αποδοθούν αυτά σε απλές συμπτώσεις, είναι απλώς ματαιοπονία.

Βισάλτης είπε...

Eίναι(;)γνωστό ότι το Σουέζ είναι αναγραμματισμός της λέξης Ζεύς,που σημαίνει ζεύξη.Αυτό ακριβώς που κάνει η διώρυγα..

Ανώνυμος είπε...

Έχουμε τις εξής πληροφορίες.
Όταν ολοκληρώθηκε ο φάρος της Αλεξανδρείας, ο Πτολεμαίος ζήτησε από τον αρχιτέκτονα να γράψει το όνομα του (του Πτολεμαίου) στην βάση του φάρου. Ο αρχιτέκτων έγραψε το δικό του όνομα σε μάρμαρο στην βάση του φάρου και μετά το κάλυψε με αδύναμο υλικό και πάνω στο πρόσθετο υλικό έγραψε το όνομα του βασιλιά. Με την πάροδο των χρόνων και αφού διαβρώθηκε το επιφανειακό υλικό, φάνηκε η επιγραφή: «ΣΩΣΤΡΑΤΟΣ ΕΠΟΙΗΣΕΝ»

Επίσης έχουμε την πληροφορία ότι στην διώρυγα του Σουέζ, υπήρχε μεγαλόπρεπες άγαλμα του Διός το οποίο είχε την επιγραφή «ΖΕΥΣ»

Ανώνυμος είπε...

Καί τήν ΝΑΟΥΣΑ παίδες καί τήν ΝΑΟΥΣΑ>ΑΣΟΥΑΝ λησμονήσατε!!.Νάουσα τής Μακεδονίας μας, Νάουσα τής Πάρου, Νάουσα τής Αιγύπτου>{(υπτίως τού Αιγαίου)}.Νάουσα>τόπος μέ πολλά ύδατα.-Άρτάνη

Ανώνυμος είπε...

Υπήρχε στα χρόνια η διώρυγα του Σουέζ;