Τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα του αρχαίου ταφικού μνημείου του βουλγαρικού χωριού Starosel παρουσίασαν οι Βούλγαροι αρχαιολόγοι.
Σε μια συνέντευξη τύπου η αρχαιολογική ομάδα υπό την καθοδήγηση του αρχαιολόγου Δρ Ιβάν Χριστόφ παρουσίασε τις πρόσφατες ανακαλύψεις που έγιναν στην διάρκεια του περασμένου έτους και αποτελούν μοναδικά ιστορικά στοιχεία της εποχής των Οδρυσών Θρακών.Τα νέα στοιχεία εδραιώνουν την πεποίθηση πως ο χώρος στο ανάχωμα Chetinyova κοντά στον οικισμό Starosel ήταν λατρευτικός αφιερωμένος στη θεά Εστία.
Τα νέα ευρήματα δόθηκαν για ραδιοχρονολόγηση στο εργαστήριο του Δρ Bernd Kromer στο πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, το οποίο είναι ανεγνωρισμένο παγκοσμίως. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο ναός κάηκε περί το 358 π.Χ.
Σύμφωνα με τον αναφερόμενο Βούλγαρο αρχαιολόγο το ταφικό αυτό μνημείο βρίσκονταν κοντά σε λατρευτικό χώρο των ηγεμόνων Θρακών και συγκεκριμένα του βασιλιά των Οδρυσών Αμάδοκου του Β΄ (359-351 π.Χ.) (Amatok II).
Ένα από τα πιο αξιόλογα ευρήματα είναι το έμβλημα της θρακικής δυναστείας, ο διπλός πέλεκυς. Είναι ένα θρακικό σύμβολο που δηλώνει την ενότητα της πολιτικής και θρησκευτικής εξουσίας του αρχαίου βασιλείου. Στον αρχαίο τάφο βρέθηκαν επίσης και άλλες απεικονίσεις καθώς και δεκάδες νομίσματα της εποχής.
Μέχρι τώρα οι αρχαιολογικές μελέτες που είχαν γίνει έδειχναν πως..
επρόκειτο για ταφικό μνημείο που αναφερόταν στην εποχή του Σιτάλκη (345-324 π.Χ.). Τα νέα ευρήματα σε συνδυασμό με αυτά του οικισμού Srednogorska, οι αναλύσεις έδειξαν ότι πρόκειται για πιο παλιά μνημεία που ανήκουν στην εποχή του Τήρη του Β΄ (351-341 π.Χ.).
Οι αρχαιολόγοι συμπεραίνουν τώρα πως οι πλαγιές του σημερινού δάσους Sredna ήταν στην αρχαιότητα πολιτικό κέντρο των Θρακών. Το κέντρο αυτό καταστράφηκε στην πορεία του Φιλίππου Β΄ της Μακεδονίας το 342-341 π.Χ.
Με το θέμα αυτό ασχολήθηκε εμπεριστατωμένα ο καθηγητής του Θρακολογικού Κέντρου Kalin Porozhanov. Κατά την άποψή του η καταστροφή του ναού συνδέεται σε εμφύλιες διαμάχες τις οποίες προξένησε ο Φίλιππος σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής. Στους ναούς του ιδίου τύπου ο καθηγητής, όπως αναφέρεται, ανάλωσε ένα σημαντικό τμήμα της ζωής και συνέδεσε με τεκμήρια το Θρακικό με τον Αιγυπτιακό πολιτισμό.
Σύμβολα της αρχαίας θρησκείας, μας παρουσιάζονται στις απεικονίσεις του εσωτερικού του τάφου, όπου κυριαρχεί η Θεά Εστία. Οι υπάρχοντες δέκα κίονες είναι μέρος των συμβόλων της ιερατικής τάξης και η απεικόνιση των αιγών είναι μέρος της τελετουργίας για τη γιορτή του θεού Διονύσου.Μάλιστα ο Βούλγαρος καθηγητής επηρεασμένος από τις αίγες του ταφικού μνημείου που γίνονταν προσφορά στο θεό
Διόνυσο δεν παρέλειψε να δηλώσει πως το έθιμο της σφαγής των αιγών παρατηρείται και
σήμερα στους κατοίκους της περιοχής και «είναι ένα γεγονός που υποδηλώνει μια εξαιρετικά ισχυρή πολιτιστική παράδοση που επιβιώνει πέρα από τις εθνικές και θρησκευτικές αλλαγές».
-από τη βουλγαρική εφημερίδα ‘Στάνταρτ’ - /Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος
Σε μια συνέντευξη τύπου η αρχαιολογική ομάδα υπό την καθοδήγηση του αρχαιολόγου Δρ Ιβάν Χριστόφ παρουσίασε τις πρόσφατες ανακαλύψεις που έγιναν στην διάρκεια του περασμένου έτους και αποτελούν μοναδικά ιστορικά στοιχεία της εποχής των Οδρυσών Θρακών.Τα νέα στοιχεία εδραιώνουν την πεποίθηση πως ο χώρος στο ανάχωμα Chetinyova κοντά στον οικισμό Starosel ήταν λατρευτικός αφιερωμένος στη θεά Εστία.
Τα νέα ευρήματα δόθηκαν για ραδιοχρονολόγηση στο εργαστήριο του Δρ Bernd Kromer στο πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, το οποίο είναι ανεγνωρισμένο παγκοσμίως. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο ναός κάηκε περί το 358 π.Χ.
Σύμφωνα με τον αναφερόμενο Βούλγαρο αρχαιολόγο το ταφικό αυτό μνημείο βρίσκονταν κοντά σε λατρευτικό χώρο των ηγεμόνων Θρακών και συγκεκριμένα του βασιλιά των Οδρυσών Αμάδοκου του Β΄ (359-351 π.Χ.) (Amatok II).
Ένα από τα πιο αξιόλογα ευρήματα είναι το έμβλημα της θρακικής δυναστείας, ο διπλός πέλεκυς. Είναι ένα θρακικό σύμβολο που δηλώνει την ενότητα της πολιτικής και θρησκευτικής εξουσίας του αρχαίου βασιλείου. Στον αρχαίο τάφο βρέθηκαν επίσης και άλλες απεικονίσεις καθώς και δεκάδες νομίσματα της εποχής.
Μέχρι τώρα οι αρχαιολογικές μελέτες που είχαν γίνει έδειχναν πως..
επρόκειτο για ταφικό μνημείο που αναφερόταν στην εποχή του Σιτάλκη (345-324 π.Χ.). Τα νέα ευρήματα σε συνδυασμό με αυτά του οικισμού Srednogorska, οι αναλύσεις έδειξαν ότι πρόκειται για πιο παλιά μνημεία που ανήκουν στην εποχή του Τήρη του Β΄ (351-341 π.Χ.).
Οι αρχαιολόγοι συμπεραίνουν τώρα πως οι πλαγιές του σημερινού δάσους Sredna ήταν στην αρχαιότητα πολιτικό κέντρο των Θρακών. Το κέντρο αυτό καταστράφηκε στην πορεία του Φιλίππου Β΄ της Μακεδονίας το 342-341 π.Χ.
Με το θέμα αυτό ασχολήθηκε εμπεριστατωμένα ο καθηγητής του Θρακολογικού Κέντρου Kalin Porozhanov. Κατά την άποψή του η καταστροφή του ναού συνδέεται σε εμφύλιες διαμάχες τις οποίες προξένησε ο Φίλιππος σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής. Στους ναούς του ιδίου τύπου ο καθηγητής, όπως αναφέρεται, ανάλωσε ένα σημαντικό τμήμα της ζωής και συνέδεσε με τεκμήρια το Θρακικό με τον Αιγυπτιακό πολιτισμό.
Σύμβολα της αρχαίας θρησκείας, μας παρουσιάζονται στις απεικονίσεις του εσωτερικού του τάφου, όπου κυριαρχεί η Θεά Εστία. Οι υπάρχοντες δέκα κίονες είναι μέρος των συμβόλων της ιερατικής τάξης και η απεικόνιση των αιγών είναι μέρος της τελετουργίας για τη γιορτή του θεού Διονύσου.Μάλιστα ο Βούλγαρος καθηγητής επηρεασμένος από τις αίγες του ταφικού μνημείου που γίνονταν προσφορά στο θεό
Διόνυσο δεν παρέλειψε να δηλώσει πως το έθιμο της σφαγής των αιγών παρατηρείται και
σήμερα στους κατοίκους της περιοχής και «είναι ένα γεγονός που υποδηλώνει μια εξαιρετικά ισχυρή πολιτιστική παράδοση που επιβιώνει πέρα από τις εθνικές και θρησκευτικές αλλαγές».
-από τη βουλγαρική εφημερίδα ‘Στάνταρτ’ - /Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος
Σχόλια