Αξιότιμε ΤΑΛΩΣ γράψε στον άνθρωπο ποια είναι αυτά, ίσως τα διορθώσει και εάν υπάρχει κάτι καλύτερο γράψε την διεύθυνση όπου θα μπορέσουμε να το δούμε η να το διαβάσουμε... Ευχαριστώ.
Στο 1.25 μπερδεύει την εικονογραφική (δίσκος Φαιστού) με την γραμμική Α. Η γραμμική Α δεν ήταν εικονογραφική. Το οτι η μυθολογία είχε προπαγανδιστική λειτουργία (υπέρ των βασιλέων κλπ) είναι αρκετά συζητήσιμη. Η ταύτιση της αρχαίας χορευτικής παράστασης(4.15) με τον σύγχρονο συρτό φαντάζει λογικοφανής αλλά είναι άστοχη. Ο τρόπος που χορεύουν οι σύγχρονοι χορευτές των διαφόρων συλλόγων τον συρτό δεν έχει καμμία σχέση με τον τρόπο που χορευόταν ο συρτός στον τόπο προέλευσής του (νομό Χανίων). Ενδεικτικά να αναφέρω πως ο συγκεκριμένος χορός μέχρι πρίν λιγότερο από 100 χρόνια δεν χορευόταν παγκρήτια, η φιγούρα που βγαίνει μπροστά η γυνάικα (5.00)και χορεύει με τρόπο που θυμίζει την αρχαία παράσταση είναι σύγχρονη χορογραφία που συνηθίζεται στους σύγχρονους χορευτικούς συλλόγους. όποιος ενδιαφέρεται πως χορευόταν ο συρτός ας ψάξει για βίντεο από χορευτές της επαρχίας Κισσάμου. Η γυναικεία μορφή στα αριστερά στο 5.34 δεν προέρχεται από την Κρήτη αλλά από την Θεσσαλία. Η γυναίκα που κάθεται στο θρόνο στο 5.45 είναι χοντρός αναχρονισμός γιατί απλούστατα η αίθουσα του θρόνου (και ο θρόνος)κατασκευάστηκαν μετά την Αχαϊκή κατάκτηση. Η ύπαρξη βασίλσσας στην προϊστορική Κρήτη είναι καθαρά υποθετική θέση, όπως και το πως οι άνδρες ήταν υπηρέτες κλπ (6.15). Τα χορευτικά από το 7.18 περίπου και μετά είναι επίσης σύγχρονης έμπνευσεως και ελάχιστα παραδοσιακά. Εκεί όμως που "τα σπάει" το βίντεο είναι στο 8.43 όπου συσχετίζει τους χορούς με τον κατακλυσμό και τα εγκεφαλικά στραμπουλήγματα πέφτουν βροχή. Γενικά φαίνεται πως το βίντεο έχει δημιουργηθεί από κάποια φανατική φεμινίστρια που εντόπισε στην Κρήτη τον χαμένο παράδεισό της.
Εν συντομία για να μη γράψω πολλά: Η γραμμική Α ταυτίζεται λανθασμένα με την εικονογραφική (δίσκος Φαιστού), στα βίντεο με σύγχρονους χορευτές ο τρόπος που χορεύουν είναι αρκετά "τουριστικός" και το λέω ως γνώστης των χορών και η σύνδεση με τις αρχαίες παραστάσεις άστοχη. Η ύπαρξη βασίλισσας στην αίθουσα του θρόνου είναι παντελώς λανθασμένη γιατί απλούστατα η αίθουσα αυτή κατασκευάστηκε μετά την Αχαϊκή κατάκτηση.
Επίσης η σύνδεση των ειδωλίων και των χορών προς το τέλος με τον κατακλυσμό μου προκάλεσε απανωτά εγκεφαλικά στραμπουλήγματα. Γενικά φαίνεται πως το βίντεο δημιουργήθηκε από κάποια φανατική φεμινίστρια που εντόπισε στην Κρήτη τον χαμένο της παράδεισο (βλέπε τις χοντράδες στο βίντεο για υπηρέτες άνδρες κλπ στο 6.15)
Πολύ καλή και ενημερωτική ανάλυση, στο πνεύμα του διαφωτισμού. Ευχαριστώ.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΑ ΥΠΟΒΛΗΘΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΛΩ.
ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ "ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΩΝ" ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ.
ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΝΑ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ.
ΟΙ (ΜΙΝΩΙΤΕΣ) ΚΡΗΤΕΣ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΡΟΕΛΛΕΥΣΗΣ. ΚΑΤΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, Η ΓΛΩΣΣΑ , ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ.
Η ΝΗΣΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΟΠΛΗ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ "ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ" ΟΣΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ.
Αγαπητοί φίλοι και σχολιαστές του βίντεο από το Σ.Μ. ΣΤΟΥΝΤΙΟ για τον Μινωικό πολιτισμό, παρακολούθησα με προσοχή τις εύλογες παρατηρήσεις σας και συνολικά έχω κάποιες σχετικές διευκρινήσεις. Αρχικά τα ονόματα του Μινωικού και Μυκηναϊκού πολιτισμού δοθήκαν από τους ξένους αρχαιολόγους που έκαναν τις αρχαιολογικές τους έρευνες στην Ελλάδα κυρίως μετά από την απελευθέρωση της από τον Τουρκικό ζυγό. Στην εποχή του Ομήρου όλες οι πόλεις –κράτη που συμμετείχαν στον πόλεμο της Τροίας ανήκαν στον πολιτισμό των Αχαιών. Έχω την άποψη ότι δεν έχει ακόμα κατανοηθεί το μέγεθος της πολιτισμικής ζημιάς της Ελλάδας από την Τουρκική κατοχή , που μια από τις τραγικές συνέπειες της η δυνατότητα ξένων αρχαιολόγων να παραποιούν την προϊστορία μας . Ενδεικτικά ο πολυσυζητημένος μύθος της απροσδιόριστης και απανταχού παρούσας Ινδοευρωπαϊκής φυλής , είναι μια επινόηση ακραίων Γερμανών αρχαιολόγων για επεκτατικούς γεωπολιτικούς σκοπούς. Η προϊστορική διαμόρφωση ενός Μητριαρχικού πολιτισμού σε όλη την Μεσόγειο και περιφερειακά της πριν από την επικράτηση των Φαλλικών πολιτισμών , αποκαλύπτεται σταδιακά από αμέτρητα ευρήματα. Φαίνεται ότι στην Ελλάδα η κατάρρευση αυτού του πολιτισμού συμπορεύεται χρονικά με τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα . Αυτός ο μητριαρχικός πολιτισμός είχε εξαιρετικά απάνθρωπα φυλετικά χαρακτηριστικά, το ανδρικό φύλο ήταν αιχμάλωτο σε ένα φοβερά καταπιεστικό Μητριαρχικό καθεστώς. Ενδεικτικά στην περιοχή του Δούναβη λέγεται ότι οι μάνες προκαλούσαν κάποια σωματική αναπηρία στα αρσενικά μωρά τους , για να μην γίνουν επικίνδυνοι επαναστάτες κατά την ενηλικίωση τους. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι από όλη την Ελλάδα μόνο στην Κρήτη τα ονόματα των παιδιών προερχόταν από τις μάνες τους , κάτι μάλλον που μοιάζει με ένα κατάλοιπο από μια παλιά Μητριαρχική εποχή. Οι χρονολογήσεις και διαχωρισμός από τους αλλοδαπούς αρχαιολόγους των προϊστορικών πολιτισμών του Ελλαδικού χώρου σε Ελληνικούς και Προελληνικούς πολιτισμούς , νομίζω ότι είναι εκτός πραγματικότητας . Οι προϊστορικοί πολιτισμοί αυτής της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής φαινεται ότι έχουν μια αδιάσπαστη πολιτισμική ροή και μια αυτόχθονη μετεξέλιξη, από την έβδομη περίπου χιλιετία πχ. μέχρι τους κλασικούς χρόνους. Οι μετακινήσεις πληθυσμών από περιοχή σε περιοχή του Ελλαδικού χώρου από πολέμους και τοπικές καταστροφές και η σταδιακή μεταλλαγή διαφορών πολιτισμικών χαρακτηριστικών από την επαφή με τους γύρω λαούς, δεν δικαιολογεί τον διαχωρισμό σε Ελληνική και Προελληνική προϊστορία .Όταν οι Αχαιοί εξαπλωθήκαν στην Κρήτη περίπου το 1500 πχ φαίνεται ότι οι επιζώντες αυτόχθονες κάτοικοι του παλαιοτέρου Μητριαρχικού πολιτισμού ήταν ελάχιστοι και οι τωρινοί Κρητικοί είναι μάλλον οι γνησιότεροι απόγονοι του πολεμικού λαού των Αχαιών. Πολλά έθιμα του παλαιού Μητριαρχικού πολιτισμού που ήταν ανεκτά από τον Φαλλικό πολιτισμό των Αχαιών , ενσωματωθήκαν στον πολιτισμό της εποχής του Μίνωα και έστι διαμορφώθηκε ένα νεότερος Κρητικός πολιτισμός με πολλές ιδιομορφίες. Αυτή η αρχαιολογική εκδοχή που παρουσιάζεται πολύ περιληπτικά στο συγκεκριμένο βίντεο βρίσκεται σε εξέλιξη και στην αναζήτηση των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων. Αυτή η αρχαιολογική εκδοχή που ερευνάται από το Σ.Μ. ΣΤΟΥΝΤΙΟ δεν νομίζω ότι είναι κάτι το επιζήμιο για την Ελληνική προϊστορία. Υ.Γ. Το σχόλιο ότι αυτό το βίντεο έγινε από τις φεμινίστριες της εποχής μας , δείχνει μια κομπλεξική εμπάθεια που αχρηστεύει κάθε κριτική αξία στα επιμέρους σχόλια. Αυτό το βίντεο μάλλον προειδοποιεί για ένα πολιτισμικό κίνδυνο από την βαθιά προϊστορία που προσπαθεί να αναβιώσει μέσα από τις ακραίες τάσεις του Φεμινισμού.
Σχόλια
Το οτι η μυθολογία είχε προπαγανδιστική λειτουργία (υπέρ των βασιλέων κλπ) είναι αρκετά συζητήσιμη.
Η ταύτιση της αρχαίας χορευτικής παράστασης(4.15) με τον σύγχρονο συρτό φαντάζει λογικοφανής αλλά είναι άστοχη. Ο τρόπος που χορεύουν οι σύγχρονοι χορευτές των διαφόρων συλλόγων τον συρτό δεν έχει καμμία σχέση με τον τρόπο που χορευόταν ο συρτός στον τόπο προέλευσής του (νομό Χανίων). Ενδεικτικά να αναφέρω πως ο συγκεκριμένος χορός μέχρι πρίν λιγότερο από 100 χρόνια δεν χορευόταν παγκρήτια, η φιγούρα που βγαίνει μπροστά η γυνάικα (5.00)και χορεύει με τρόπο που θυμίζει την αρχαία παράσταση είναι σύγχρονη χορογραφία που συνηθίζεται στους σύγχρονους χορευτικούς συλλόγους. όποιος ενδιαφέρεται πως χορευόταν ο συρτός ας ψάξει για βίντεο από χορευτές της επαρχίας Κισσάμου.
Η γυναικεία μορφή στα αριστερά στο 5.34 δεν προέρχεται από την Κρήτη αλλά από την Θεσσαλία.
Η γυναίκα που κάθεται στο θρόνο στο 5.45 είναι χοντρός αναχρονισμός γιατί απλούστατα η αίθουσα του θρόνου (και ο θρόνος)κατασκευάστηκαν μετά την Αχαϊκή κατάκτηση.
Η ύπαρξη βασίλσσας στην προϊστορική Κρήτη είναι καθαρά υποθετική θέση, όπως και το πως οι άνδρες ήταν υπηρέτες κλπ (6.15).
Τα χορευτικά από το 7.18 περίπου και μετά είναι επίσης σύγχρονης έμπνευσεως και ελάχιστα παραδοσιακά.
Εκεί όμως που "τα σπάει" το βίντεο είναι στο 8.43 όπου συσχετίζει τους χορούς με τον κατακλυσμό και τα εγκεφαλικά στραμπουλήγματα πέφτουν βροχή. Γενικά φαίνεται πως το βίντεο έχει δημιουργηθεί από κάποια φανατική φεμινίστρια που εντόπισε στην Κρήτη τον χαμένο παράδεισό της.
ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ "ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΩΝ" ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ.
ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΝΑ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ.
ΟΙ (ΜΙΝΩΙΤΕΣ) ΚΡΗΤΕΣ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ.
ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΡΟΕΛΛΕΥΣΗΣ. ΚΑΤΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣ, Η ΓΛΩΣΣΑ , ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ.
Η ΝΗΣΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΟΠΛΗ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ "ΕΙΡΗΝΙΚΟΣ" ΟΣΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ.
ΚΟΥΡΗΤΗΣ
Η προϊστορική διαμόρφωση ενός Μητριαρχικού πολιτισμού σε όλη την Μεσόγειο και περιφερειακά της πριν από την επικράτηση των Φαλλικών πολιτισμών , αποκαλύπτεται σταδιακά από αμέτρητα ευρήματα. Φαίνεται ότι στην Ελλάδα η κατάρρευση αυτού του πολιτισμού συμπορεύεται χρονικά με τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα . Αυτός ο μητριαρχικός πολιτισμός είχε εξαιρετικά απάνθρωπα φυλετικά χαρακτηριστικά, το ανδρικό φύλο ήταν αιχμάλωτο σε ένα φοβερά καταπιεστικό Μητριαρχικό καθεστώς. Ενδεικτικά στην περιοχή του Δούναβη λέγεται ότι οι μάνες προκαλούσαν κάποια σωματική αναπηρία στα αρσενικά μωρά τους , για να μην γίνουν επικίνδυνοι επαναστάτες κατά την ενηλικίωση τους. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι από όλη την Ελλάδα μόνο στην Κρήτη τα ονόματα των παιδιών προερχόταν από τις μάνες τους , κάτι μάλλον που μοιάζει με ένα κατάλοιπο από μια παλιά Μητριαρχική εποχή. Οι χρονολογήσεις και διαχωρισμός από τους αλλοδαπούς αρχαιολόγους των προϊστορικών πολιτισμών του Ελλαδικού χώρου σε Ελληνικούς και Προελληνικούς πολιτισμούς , νομίζω ότι είναι εκτός πραγματικότητας . Οι προϊστορικοί πολιτισμοί αυτής της συγκεκριμένης γεωγραφικής περιοχής φαινεται ότι έχουν μια αδιάσπαστη πολιτισμική ροή και μια αυτόχθονη μετεξέλιξη, από την έβδομη περίπου χιλιετία πχ. μέχρι τους κλασικούς χρόνους. Οι μετακινήσεις πληθυσμών από περιοχή σε περιοχή του Ελλαδικού χώρου από πολέμους και τοπικές καταστροφές και η σταδιακή μεταλλαγή διαφορών πολιτισμικών χαρακτηριστικών από την επαφή με τους γύρω λαούς, δεν δικαιολογεί τον διαχωρισμό σε Ελληνική και Προελληνική προϊστορία .Όταν οι Αχαιοί εξαπλωθήκαν στην Κρήτη περίπου το 1500 πχ φαίνεται ότι οι επιζώντες αυτόχθονες κάτοικοι του παλαιοτέρου Μητριαρχικού πολιτισμού ήταν ελάχιστοι και οι τωρινοί Κρητικοί είναι μάλλον οι γνησιότεροι απόγονοι του πολεμικού λαού των Αχαιών. Πολλά έθιμα του παλαιού Μητριαρχικού πολιτισμού που ήταν ανεκτά από τον Φαλλικό πολιτισμό των Αχαιών , ενσωματωθήκαν στον πολιτισμό της εποχής του Μίνωα και έστι διαμορφώθηκε ένα νεότερος Κρητικός πολιτισμός με πολλές ιδιομορφίες. Αυτή η αρχαιολογική εκδοχή που παρουσιάζεται πολύ περιληπτικά στο συγκεκριμένο βίντεο βρίσκεται σε εξέλιξη και στην αναζήτηση των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων.
Αυτή η αρχαιολογική εκδοχή που ερευνάται από το Σ.Μ. ΣΤΟΥΝΤΙΟ δεν νομίζω ότι είναι κάτι το επιζήμιο για την Ελληνική προϊστορία.
Υ.Γ. Το σχόλιο ότι αυτό το βίντεο έγινε από τις φεμινίστριες της εποχής μας , δείχνει μια κομπλεξική εμπάθεια που αχρηστεύει κάθε κριτική αξία στα επιμέρους σχόλια. Αυτό το βίντεο μάλλον προειδοποιεί για ένα πολιτισμικό κίνδυνο από την βαθιά προϊστορία που προσπαθεί να αναβιώσει μέσα από τις ακραίες τάσεις του Φεμινισμού.