ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΤΗΣ Ε.ΠΟ.Φ.Ε.
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 'ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ' ΤΗΣ 5ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011)
Η αρχαία Θράκη ως γνωστόν περιελάμβανε εδάφη από τον Δούναβη μέχρι τον Ελλήσποντο και από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Πιερία. (Ακόμα και στην χερσόνησο της Κριμαίας ζούσαν Θράκες, όπως και στα παράλια της Μικράς Ασίας. )
Την κατοικούσαν δεκάδες Θρακικά φύλλα (σύμφωνα με τους σύγχρονους ερευνητές ο αριθμός τους ξεπερνούσε τα 160)[1], που διέφεραν μεταξύ τους σε κοινωνική και διοικητική οργάνωση. Ακόμα και σε ήθη και έθιμα.
Στο σύνολό τους όμως οι Θράκες λάτρευαν τους ίδιους Θεούς με τους άλλους Έλληνες.
Ανάμεσά τους και ο Θεός του οίνου, Διόνυσος.
Ο Διόνυσος τους έμαθε την καλλιέργεια της αμπέλου και τον τρόπο κατασκευής οίνου.
Οι οπαδοί του Διόνυσου γρήγορα μετέδωσαν την λατρεία του και σ’ όλον τον Ελληνικό χώρο καθώς και στους γειτονικούς λαούς.
Πολλές οι αναφορές για την Διονυσιακή λατρεία και τα μυστήρια του Διονύσου, τα οποία δεν θα μας απασχολήσουν στο παρών άρθρο.
Οι απεικονίσεις σε αγγεία, του θεού του οίνου ανάμεσα σε τσαμπιά από σταφύλια αλλά και σε μανιτάρια, είναι εκατοντάδες.
Ακόμη και η απεικόνιση του Διονύσου με τον πάνθηρα, έχει σχέση με τα μανιτάρια.
Οι συνεχείς εξορμήσεις της Επιστημονικής ομάδας ερευνών της Ε.ΠΟ.Φ.Ε. στην Θρακική ύπαιθρο και η επιφανειακή έρευνα, είχε καταπληκτικά αποτελέσματα.
Εντοπίσθηκαν αρκετά λίθινα μανιτάρια διαφόρων μεγεθών και σε διάφορες περιοχές του ορεινού όγκου. Ο εντοπισμός αυτός έφερε άλλη διάσταση στη γνώση για τη Διονυσιακή λατρεία.
Τέτοια λίθινα μανιτάρια εντοπίσθηκαν στην Κίρκη, στην Ισμάρα, στην Λύρα, στην Δαδιά, στα Λαγυνά, στην Κοτρωνιά. Ενώ στην θέση Μαγγάζι υπάρχει ανάγλυφο μανιτάρι σε βράχο (φωτογραφία Α. Ναλμπάντη), που τονίζει την λατρεία των μανιταριών, από τους αρχαίους Θράκες.
Το λίθινο μανιτάρι ήταν σύμβολο θρησκευτικό και σύμφωνα με διάφορους Έλληνες και ξένους συγγραφείς, λατρευόταν ως θεός.
Τα μανιτάρια και έτρεφαν και χρησιμοποιούνταν για τον εκστασιασμό των οπαδών του Διονύσου (αναμεμειγμένα με κρασί).
Οι ιδιότητες αυτές θεοποίησαν το μανιτάρι και οι Αρχαίοι μας πρόγονοι σκάλισαν ολόκληρους βράχους για να μας μεταφέρουν τις γνώσεις τους και τα μηνύματά τους.
Τα λίθινα μανιτάρια ως τοτέμ ή λαξευμένα στον βράχο περιμένουν τους επιστήμονες για να αποκαλύψουν το μυστικό τους.
Πηγές : Περιοδικό ‘Αέροπος’
Περιοδικό ‘Θρηίκιος Άνεμος’
Έντυπο ‘Επαφή’
©ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ/visaltis.net
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ 'ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ' ΤΗΣ 5ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011)
Η αρχαία Θράκη ως γνωστόν περιελάμβανε εδάφη από τον Δούναβη μέχρι τον Ελλήσποντο και από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Πιερία. (Ακόμα και στην χερσόνησο της Κριμαίας ζούσαν Θράκες, όπως και στα παράλια της Μικράς Ασίας. )
Την κατοικούσαν δεκάδες Θρακικά φύλλα (σύμφωνα με τους σύγχρονους ερευνητές ο αριθμός τους ξεπερνούσε τα 160)[1], που διέφεραν μεταξύ τους σε κοινωνική και διοικητική οργάνωση. Ακόμα και σε ήθη και έθιμα.
Στο σύνολό τους όμως οι Θράκες λάτρευαν τους ίδιους Θεούς με τους άλλους Έλληνες.
Ανάμεσά τους και ο Θεός του οίνου, Διόνυσος.
Ο Διόνυσος τους έμαθε την καλλιέργεια της αμπέλου και τον τρόπο κατασκευής οίνου.
Οι οπαδοί του Διόνυσου γρήγορα μετέδωσαν την λατρεία του και σ’ όλον τον Ελληνικό χώρο καθώς και στους γειτονικούς λαούς.
Πολλές οι αναφορές για την Διονυσιακή λατρεία και τα μυστήρια του Διονύσου, τα οποία δεν θα μας απασχολήσουν στο παρών άρθρο.
Οι απεικονίσεις σε αγγεία, του θεού του οίνου ανάμεσα σε τσαμπιά από σταφύλια αλλά και σε μανιτάρια, είναι εκατοντάδες.
Ακόμη και η απεικόνιση του Διονύσου με τον πάνθηρα, έχει σχέση με τα μανιτάρια.
Οι συνεχείς εξορμήσεις της Επιστημονικής ομάδας ερευνών της Ε.ΠΟ.Φ.Ε. στην Θρακική ύπαιθρο και η επιφανειακή έρευνα, είχε καταπληκτικά αποτελέσματα.
Εντοπίσθηκαν αρκετά λίθινα μανιτάρια διαφόρων μεγεθών και σε διάφορες περιοχές του ορεινού όγκου. Ο εντοπισμός αυτός έφερε άλλη διάσταση στη γνώση για τη Διονυσιακή λατρεία.
Τέτοια λίθινα μανιτάρια εντοπίσθηκαν στην Κίρκη, στην Ισμάρα, στην Λύρα, στην Δαδιά, στα Λαγυνά, στην Κοτρωνιά. Ενώ στην θέση Μαγγάζι υπάρχει ανάγλυφο μανιτάρι σε βράχο (φωτογραφία Α. Ναλμπάντη), που τονίζει την λατρεία των μανιταριών, από τους αρχαίους Θράκες.
Το λίθινο μανιτάρι ήταν σύμβολο θρησκευτικό και σύμφωνα με διάφορους Έλληνες και ξένους συγγραφείς, λατρευόταν ως θεός.
Τα μανιτάρια και έτρεφαν και χρησιμοποιούνταν για τον εκστασιασμό των οπαδών του Διονύσου (αναμεμειγμένα με κρασί).
Οι ιδιότητες αυτές θεοποίησαν το μανιτάρι και οι Αρχαίοι μας πρόγονοι σκάλισαν ολόκληρους βράχους για να μας μεταφέρουν τις γνώσεις τους και τα μηνύματά τους.
Τα λίθινα μανιτάρια ως τοτέμ ή λαξευμένα στον βράχο περιμένουν τους επιστήμονες για να αποκαλύψουν το μυστικό τους.
Πηγές : Περιοδικό ‘Αέροπος’
Περιοδικό ‘Θρηίκιος Άνεμος’
Έντυπο ‘Επαφή’
©ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ/visaltis.net
Σχόλια